HJEMME-
BESØK

Vi tilbyr hjemmebesøk for pasienter som har vanskeligheter med å komme seg til fysioterapeut. Hjemme hos deg vil vi kunne gjøre undersøkelse og behandling på samme måte som på klinikken. Vi ønsker å gjøre fysioterapi mer tilgjengelig og vil gi deg muligheten til å oppleve mindre smerter og/eller bedre funksjon på dine premisser.

Hvem er tilbudet for?

Fysioterapi i eget hjem

De fleste plager/skader behøver ikke behandles på klinikken og kan - med fordel for enkelte - gjøres i pasientens eget hjem. Dette tilbudet passer for nyopererte, eldre personer, pasienter med sterke smerter, sykdommer, funksjonsnedsettelser eller som av andre grunner har vansker med å komme til fysioterapeut.

Hjemme hos deg vil vi kunne undersøke, forebygge og behandle skader/plager i muskel skjelletslystemet. En ambulant fysioterapitjeneste sørger for at alle får muligheten for fysioterapi, uansett årsak.

Oppfølgning starter med én undersøkelsestime (60 min). Med utgangspunkt i denne timen vil vi kunne kartlegge hvilke tiltak som er nødvendig og lage en behandlingsplan. Hvor mange behandlingstimer som er nødvendig varierer fra pasient til pasient og avhenger av skade, sykdom, motivasjon samt andre faktorer.

Hjemmefysioterapi har unike fordeler, og for oss som terapeuter er det enklere å legge opp til en tilpasset behandlingsplan og legge opp øvelser tilpasset pasientens omgivelser og problemer. Samtidig er det enklere for pasienten å gjøre øvelser når de er demonstrert, testet og utført i eget hjem.

Slide Title

This is a Paragraph. Click on "Edit Text" or double click on the text box to start editing the content.